Roberto den Hertog wederom clubkampioen
31 mei
2024

Voor de derde achtereenvolgende maal won Roberto den Hertog het clubkampioenschap bij de senioren van de TTV Papendrecht. Na zijn ongeslagen zeges in de poulefase en in de kruisfinale eindigde de finalepartij tegen Winnie van Rooij helaas abrupt omdat Winnie wegens een enkelblessure de strijd moest staken.

Ook het clubkampioenschap bij de topspelers werd gespeeld in 2 poules van 6 deelnemers. De no.’s 1 en 2 van beide poules mochten via kruisfinales verder strijden.
De winnaar van de 2e/3e klassers, Dirk van Vugt, mocht als kampioen ook aan deze groep meedoen, zijn enige zege was de 3-2 winstpartij tegen Matthijs van Hoek.

Poule A
Roberto hoefde alleen tegen Patrick van Vooren één en tegen Peter van Alten 2 games af te staan, maar bleef, zoals verwacht, ongeslagen in zijn poule. Peter, Dinh Duc Dao en Erwin Verhaert wonnen elk 3 partijen, maar op onderling reseultaat telde Dao de meeste games, dus hij mocht als 2e naar de kruisfinales. Patrick en Ruud Schoon wonnen beiden eenmaal, op onderling resultaat sloot Ruud de ranking in deze poule.

Poule B
Hier bleef Winnie van Rooij ongeslagen, werd Bas van Oers met 3 zeges op onderling resultaat met Eddy van Weelde tweede en Matthijs van Hoek met 2 zeges vierde. Ook hier wonnen de no's 5 en 6 beiden één partij en was het Dirk van Vugt die het moest afleggen tegen Dennis den Boer.

Kruisfinales
Roberto sloeg zich in 3 games Bas van zich af, op de tafel er naast had Winnie veel moeite om Dao uiteindelijk in 5 games te verslaan.

3e/4e plaats

Ook hier leverde Dao veel tegenstand, maar het was Bas die zich na 4 games liet feliciteren.

Finale
Jammer dat Winnie na 9-4 in de eerste game door zijn enkel ging en moest opgeven. Een beetje een anti-climax voor Roberto die desondanks heel verdienstelijk voor de 3e achtereenvolgende maal clubkampioen op het hoogste niveau werd.

Alle uitslagen en verdere details kunt u bekijken elders op deze website in de rubriek "En dan dit" of klik hier.