Dirk van Vugt clubkampioen bij 2e/3e klassers
2024

Het clubkampioenschap bij de spelers van de 2e categorie werd gespeeld in 2 poules van 6 deelnemers. Organisator Niek van Westen was zelf ook deelnemer en had zichzelf op het oog onpartijdig ingedeeld...

De originele indeling (2 x 7) werd echter wel beïnvloed door 2 afzeggingen, maar hoe dan ook, om kampioen te worden moet men toch laten zien uiteindelijk de sterkste te zijn. De no.’s 1 en 2 van beide poules zouden in kruisfinales verder spelen.

Poule A
De winnaar van de 4e/5e klassers, Pieter van der Graaff, mocht als kampioen ook aan deze groep meedoen en al in zijn eerste partij liet hij zich duidelijk zien, want heel verrassend won Pieter de 1e en de 4e game, zodat de beslissing via een 5e game moest komen. Door zijn zeer aanvallende spel wist de met 344 punten lagere rating geklasseerde Pieter titelkandidaat Dirk uiteindelijk met 11-9 te verslaan. Ook André Voskuijl en Kevin Nugteren werden door Pieter verslagen, maar met zijn 3 zeges werd hij 4e in de poule, op onderling resultaat met Michelle, die ook 3 zeges telde.
Dirk won verder wel zijn andere partijen en in deze poule werd Rian van den Tempel tweede met maar één verliespartij. André bleef met lege handen, Kevin Nugteren realiseerde zich dat die ene zege op André veel te schamel is voor zijn rating.

Poule B
In deze poule was het Jamaine van der Sluis die verraste door Hanno van Sintmaartensdijk in de eerste partij in 4 games te verslaan. Helaas bleef het voor Jamaine bij deze ene zege. Ook de voor haar grootste uitdaging, Niek van Westen, bleek te sterk. Het verlies tegen haar teamgenoot Dennis Dingemans (ook maar één zege), betekende voor haar de rode lantaarn. Hanno herstelde na zijn openingspartij snel en verloor uiteindelijk alleen nog van de ongeslagen poulewinnaar Niek. Piet den Dikken en Hanno telden beiden 3 zeges, maar op onderling resultaat mocht Hanno naar de kruisfinale, dit zeer tot verdriet van Piet. In de bijlagen elders op deze website, in de rubriek "En dan dit", is te zien dat Adino Bosch 2 zeges boekte, op Dennis en op Jamaine.

Finale partijen

Niek en Dirk hadden beiden slechts 3 games nodig om resp. Rian en Hanno naar de strijd om de 3e plaats te verwijzen, hetgeen Hanno gedecideerd eveneens in 3 games besliste.
Niek gaf Dirk dit keer wel wat meer tegenstand dan in andere toernooien, maar het was Dirk van Vugt die zich na 4 games als kampioen van de 2e/3e klassers liet feliciteren. Hem lonkt de deelname bij "de grote jongens" a.s. vrijdag.

Alle uitslagen en verdere details kunt u bekijken elders op deze website in de rubriek "En dan dit" of klik hier.