Roberto den Hertog prolongeert clubkampioenschap
02 jun
2023

Voor het 2e jaar in successie kwam Roberto als sterkste speler van de TTV Papendrecht. Niek van Westen had de 12 deelnemers verdeeld over 3 poules, waarvan de winnaars én de beste no. 2 doorgingen naar de finalerondes.

Poule A
Colin Lodder, winnaar van de 2e/3e klassers, mocht ook aan dit zware toernooi meedoen, maar spelers als Robrto, Dinh Duc Dao en Eddy van Weelde waren toch iets te veel gevraagd, al kwam Colin tegen Dao nog tot een gamewinst. Eddy kwam niet verder dan zijn winst op Colin en Dao verloor alleen van een ongeslagen Roberto.

Poule B
In deze poule moest Matthijs van Hoek het afleggen tegen Winnie van Rooij, Peter van Alten en Dennis den Boer, alleen de laatste dwong hij een 4e game af. De andere drie verloren allen van elkaar, zodat er hier games geteld dienden te worden. Daarbij kwam Peter (+1) het beste uit de bus, gevolgd door Dennis (+0) en Winnie (-1).

Poule C
De door de organisator in de zwaarste klasse ingedeelde Dirk van Vugt (angstgegner van Niek) verloor al zijn partijen, maar daarvan waren er twee in 4 games en Lieron Viveen werd nog een 5e game afgedwongen. Maar ook in deze poule bleef de no.4 met lege handen.
En net als in poule B speelden de andere 3 spelers twee gewonnen partijen met als resultaat 1e Harm Hogendoorn (+1), 2e Patrick van Vooren (+0) en 3e Lieron Viveen (-1).

Kruisfinales
Na de tellingen van de games in poule B en C moest er nog uitgemaakt worden wie de beste no. 2 was, de organisatie had het zich niet makkelijk gemaakt, maar met enige assistentie kwam er uit de bus dat Dao dat was geworden.
Hij diende het op te nemen tegen de no.1 uit poule B, Peter met als resultaat 10-12, 11-9, 7-11 en 4-11 = 1-3.
De no.'s 1 van de poules A en C, Roberto en Harm, speelden 11-8, 15-13, 7-11 en 7-11 = 1-3.

Om de 3e plaats

Dao - Harm: 11-7, 11-6, 7-11, 5-11 en 4-11 = 2-3
Een knappe prestatie van Harm, die na lange afwezigheid nog genoeg vaardigheden overhad om de 3e plaats te bereiken. Blijkbaar rekende hij op de clubtitel en droeg hij voor die gelegenheid het Feyenoordshirt, maar hun prestatie kon Harm niet evenaren.

De finale

Roberto begon tweemaal met een achterstand tegen Peter, maar steeds na het 5e punt accelereerde hij en maakte hij er 11-5 van. In de 3e game kwam Peter nog dichtbij, maar Roberto sloeg het laatste en winnende punt, 11-9.

Eindstand:

1e en Clubkampioen 2023: Roberto den Hertog