Timo Borsje en Karel de Jong clubkampioen dubbel bij de jeugd
12 jan
2023

Lang géén toernooitjes, maar kort na het kersttoernooi volgde vanavond al het dubbeltoernooi voor de jeugd. Het dubbelen was voor velen een geheel nieuwe ervaring, want er was in die vorm ook nog niet veel getraind. De laatste winnaars van de wisselbokaal waren Arfan Mahmud + Dirk Imanse in 2019.

De 12 jeugdspelers werden door trainer Joël Scheurwater en Roberto den Hertog aan elkaar gekoppeld, getalenteerde en ervaren spelers werden partner van nieuwe en nog onervaren spelers, zo ontstonden leuke duo's en werden de krachten verdeeld. Roberto zelf speelde samen met zijn jonge broertje Damian en uit Gorkum kwam gastspeler Jesse van Popta, die komend seizoen is toegevoegd aan het 2e jeugdteam. De no's 1, 2 en 3 van beide poules speelden tegen elkaar om de eindrangschikking.

poule A poule B
Jesse van Popta + Youri Vernooij
Jesse Hooglander + Lewand Fars
Timo Borsje + Karel de Jong
Damian den Hertog + Roberto den Hertog
Jelmer Korteland + Twan Verhoeven
Joas de Keizer + Liam van Lambaart

Poule A:
Timo/Karel wonnen in 3 games (8, 7 en 9) van Jesse en Youri, die het daarna beter deden tegen Jelmer/Twan. Weliswaar opnieuw verloren, maar eervol. Na 4 games (4-11, 11-7, 3-11 en 11-3) eindigde de beslissende 5e game in 11-9, dus een nipte nederlaag voor Jesse/Youri. Timo+Karel wonnen met 3-1 van Jelmer en Twan, zodat de eindstand in deze poule werd:
1. Timo en Karel
2. Jelmer en Twan
3. Jesse P. en Youri

Poule B:
Jesse H. en Lewand gaven goede tegenstand tegen Joas en Liam, maar na 8-11, 10-12 en 8-11 werden Joas en Liam gefeliciteerd. Roberto had veel moeite met Joas/Liam (en met zijn broertje Damian). Na 11-6 en 6-11 volgde een nipte 11-9 en een 11-6. Nóg lastiger werd het voor de gebroeder Den Hertog tegen Jesse en Lewand. Ook hier moest een 5e game de beslissing brengen: 6-11, 11-5, 6-11, 11-4 en 11-7 in het voordeel van Roberto + Damian.
Eindstand in poule 2:
1. Damian en Roberto
2. Joas en Liam
3. Jesse H. en Lewand

Finales:
A3 - B3: Jesse P./Youri - Jesse H./Lewand 7-11, 11-7 en 11-5 = 2-1 voor Jesse P./Youri
A2 - B2: Jelmer/Twan - Joas/Liam 11-9, 5-11 en 11-8 = 2-1 voor Jelmer/Twan
A1 - A2: Timo/Karel - Damian/Roberto 12-10 en 11-5 = 2-0 voor Timo/Karel

Eindstand:
6e Jesse Hooglander en Lewand Fars
5e Jesse van Popta en Youri Vernooij
4e Joas de Keizer en Liam van Lambaart
3e Jelmer Korteland + Twan Verhoeven
2e Damian den Hertog + Roberto den Hertog
1e en clubkampioen 2023 Timo Borsje + Karel de Jong

Met een versnapering voor de verliezers, een bekertje voor de winnaars en de wisselbeker voor Timo en Karel kwam er een einde aan het 1e toernooi van 2023.