Roberto den Hertog meervoudig Papendrechts kampioen bij ZHK jeugd
18 jun
2022

Het was eindelijk sinds jaren weer tijd voor de ZHK (Zuid Hollandse Kampioenschappen) dat eerst afgelopen januari gehouden zou worden georganiseerd, maar door corona niet doorging.

Op zaterdag was het de beurt aan de jeugd om aan dit toernooi deel te nemen.
Roberto den Hertog en Jelmer Korteland vertegenwoordigden Papendrecht bij de jeugd. Jelmer speelde zijn eerste toernooi. Hij zat in een 4 mans poule, waarbij hij knap 1 wedstrijd won in zijn poule en de andere 2 partijen dicht bij een overwinning zat. Uiteindelijk werd hij 3e is zijn poule waardoor hij naar de troostronde mocht gaan. Hij verloor jammer genoeg in de kwartfinale. Hij mag zeker trots zijn op de prestatie die hij heeft laten zien met zijn spel. En hij is een toernooiervaring rijker.

Roberto had op zaterdag ook een poule van 4 waar hij redelijk gemakkelijk door ging met 2 gewonnen wedstrijden in 3 games en 1 in 4 games. Hij ging als 1e door in de poule. Na de poules kwamen de dubbels. Roberto dubbelde met zijn teamgenoot van Alexandria '66 en Jelmer had geen dubbelpartner voor dit toernooi. Roberto en Marnix Appeldoorn gingen de poule heel makkelijk door met 2 wedstrijden in 3 games. Na de dubbel poule fase waren de dubbel halve finales waar de jongens tegen het dubbel van Rijnsoever moesten. De halve finale ging met redelijke moeite, in 4 sets gewonnen door Roberto en Marnix. Dus dat betekende een finaleplek voor beiden.

Na de dubbels was het de beurt aan de enkels halve finale. Roberto won de halve finale moeizaam in 4 games en dat betekende dus twéé finaleplekken voor Roberto op ZHK. Eerst kwam de finale dubbel, waar de jongens tegen een beter dubbel van Rijnsoever moesten. Rijnsoever moest in 4 games toch de winst aan Roberto en Marnix geven, ook al was het een spannende finale. Roberto en Marnix werden 1e bij de dubbel!!!

Na de finale kwam de enkel finale tussen Roberto en Roald van der Meijden van Vriendenschaar (de teamgenoot van Roberto volgend seizoen). Roberto wist de wedstrijd met 4 games te winnen en zich te bekronen als Zuid-Hollands kampioen van 2022. Na de finale kreeg Roberto te horen dat hij nog de leeftijds finale moest spelen door een afzegging, waarbij hij tegen Gabrielius Camara (Taverzo) moest spelen. Gabrielius moest jammer genoeg opgeven, dus Roberto den Hertog had die finale óók gewonnen. Hierdoor had hij op ZHK 3 prijzen mee naar huis genomen.

Roberto en Jelmer kunnen trots zijn op deze dag: hoe ze gespeeld hebben en de gezelligheid heel de dag.