Scholierentoernooi 2015
27 okt
2015

Traditiegetrouw wordt er op de woensdag in de herfstvakantie het scholierentoernooi bij de TTV Papendrecht gehouden. Leerlingen uit groep 6, 7 en 8 van de basisscholen uit Papendrecht kunnen zich hiervoor opgegeven. Ondanks de vele aandacht en benadering van de scholen viel de opkomst enigszins tegen. Welgeteld 16 leerlingen hadden zich opgegeven.

(Dit jaar was er wel een bijzonder groot aantal evenementen georganiseerd voor de schooljeugd in de herfstvakantie, met name in en om de nieuwe sporthal, het Cruijffcourt en de PPD-games.
De TTV Papendrecht is niet tevreden met de aandacht die er is voor het traditionele scholierentoernooi tafeltennis en gaat zich bezinnen om dit jaarlijkse evenement te verplaatsen naar de kerst- of de voorjaarsvakantie.)

Om 9.45 uur kwamen de 1e leerlingen binnen en om 10 uur precies kon er aangevangen worden met de wedstrijden. Alle deelnemers die hadden ingeschreven, waren ook aanwezig.   Er werd gestreden in 3 categorieën, meisjes, jongens groep 6-7 en jongen groep 8.

Bij de meisjes  waren er 4 deelnemers en zij gingen strijden om 2 prachtige bekers. Een leerling uit groep 4 had zichzelf opgegeven, Samiya Ibrahim Abdi. Voor aanvang deelde ze even mede dat ze nog nooit getafeltennist had. Na de grondbeginselen te hebben uitgelegd en na enige ballen inspelen ging zij de strijd aan tegen Rhode Schild. De 1e game verloor Samiya met 3-11. In de 2e game wist ze het Rhode lastig te maken en Samiya verloor nipt met 10-12. De 2e wedstrijd werd gespeeld tussen Jasmijn Stevensz en Caroline Schepers. Jasmijn wist in 2 games vrij gemakkelijk te winnen, 11-4 en 11-2. In de tweede ronde waren het dezelfde dames die hun wedstrijd zouden winnen. De laatste ronde zou dus beslissend zijn voor de prijzen.

Samiya en Caroline speelden om de laatste 2e plaatsen. Samiya wist zelfs voor de 2e maal dit toernooi een game af te snoepen van haar tegenstander. Zij verloor echter de strijd om de 3e plaats in 3 games van Caroline, 11-9, 9-11 en 7-11. De strijd om de 1e plaats leek op voorhand spannend te gaan worden. Jasmijn en Rhode hadden immers hun 1e twee partijen gewonnen. In de 1e set ging het gelijk op tot 3-3, hierna nam Jasmijn afstand en gaf geen punt meer weg, stand 11-3. Ook in de 2e set ging het gelijk op tot 3-3. Net als in de 1e set vond Jasmijn het toen welletjes. Ze stond wederom geen punt meer af en won eenvoudig in 2 games, 11-3 en 11-3, van Rhode.
De stand:
1e Jasmijn Stevensz (De Viermaster)
2e Rhode Schild (’t Kofschip)
(op de foto links Jasmijn en rechts Rhode)

De jongens van groep 6 en 7 streden in een 6-kamp om de 3 fel begeerde bekers. Er werd gespeeld op 2 tafels en de wedstrijden werden geteld door jeugdspelers van onze vereniging. Na de eerste 2 ronden waren er 3 spelers met 3 overwinningen en 3 spelers zonder overwinning. De volgende speelronde zou dus al verschillen laten zien. Ian Melchionda was de 1e die afhaakte voor de eindoverwinning. Hij verloor in 3 games: 11-9, 6-11 en 11-6, van Ryan Boer. Ryan Boer kwam hierdoor op 3 punten. Roberto den Hartog wist ook zijn 3e partij te winnen. In 2 games, 11-3 en 11-5, wist hij eenvoudig te winnen van Alden Maaskant. Ook in de 4e ronde wisten Ryan en Roberto hun wedstrijd te winnen van resp. Sven Melchionda en Sven Dolfler. Hierdoor kwamen zij ieder op 4 punten en in de laatste wedstrijd zou in een onderling gevecht uitwijzen wie 1e of 2e zou worden.

De wedstrijd begon en de spelers waren zenuwachtig. Uiteindelijk was het Roberto den Hartog die de zenuwen het beste onder controle had. Hij won in 2 games, 11-6 en 11-5. Waardoor hij er met de 1e plaats er van door ging.
De strijd om de 3e plaats was spannender. Na 5 wedstrijden waren er 3 spelers met 2 punten. De organisatie moest dus gaan tellen. Op onderling resultaat viel er geen beslissing, het aantal gewonnen games bracht ook geen uitsluitsel. Het kwam dus aan op het totaal aantal behaalde punten. Dit viel in het voordeel van Sven Melchionda uit. Hij had welgeteld 2 punten meer behaald dan zijn tegenstanders.

De stand:
1e Roberto den Hartog (Knotwilg)
2e Ryan de Boer (Knotwilg)
3e Sven Melchionda (Anne Frank)

(op de foto van links naar rechts)

De jongens van groep 8 waren ook ingedeeld in een poule van 6, ze moesten dus 5 wedstrijden spelen. Ook deze wedstrijden werden geteld door jeugdleden van onze vereniging. Ook in deze poule waren en na 2 speelronde 3 spelers met 2 punten en 3 deelnemers zonder punten. In de 3e ronde was het Luuk van Helden die als eerste afhaakte. Hij verloor in 2 games van Nigel de Deugd, Nigel kwam hierdoor op 3  punten en Luuk bleef op 2 staan. Ook Lucas Maskell wist zijn 3e partij in winst om te zetten. Hij won in 2 games, 1-11 en 2-11, van Diego Diaz Encinoso. Ook in de 4e ronde wonnen Lucas en Nigel hun wedstrijden van resp. Leroy van der Sluijs en Julian Koswell. Ook in deze poule zou de laatste speelronde beslissen wie 1e of 2e zou worden. Lucas en Nigel zouden in een onderling duel de stand bepalen. Na 10 minuten wedstrijd was het Lucas die aan het langste eind trok. Hij won in 2 games, 11-8 en 11-7, van Nigel.
De derde plaats ging, met 3 overwinningen naar Luuk van Helden.
De stand:
1e Lucas Markell ('t Kofschip)
2e Nigel de Deugd (Zuidkil)
3e Luuk van Helden (Kon. Beatrix)
(op de foto van links naar rechts)

Rest mij nog alle deelnemers te bedanken voor hun inzet en voor een gezellige ochtend. Ook natuurlijk dank aan de suppoters voor hun aanwezigheid en ondersteuning van de deelnemers.

Namens de jeugdcommissie,
Simon van Sintmaartensdijk