Dinh Dao redt de eer voor Papendrecht 3
14 nov
2010

De senioren van Papendrecht 1 boekten vrijdagavond thuis in de Kooy een belangrijke zege op de rode lantaarndrager in de Hoofdklasse B, AA Drink/FVT 3. In de openingspartij overwon Eddy van Weelde tamelijk eenvoudig Ton Meulmeester in 3 games, hetgeen Winnie van Rooy in zijn partij tegen Sebastian Echeverri Restrepo herhaalde. Wel had Winnie in de 2e game een 18-16 score nodig. In zijn eerste partij werd Richard Steenhuisen overklast door Anissa Schoonbrood die hem met 3-11, 6-11 en 5-11 niet in zijn spel liet komen. Het dubbel van Eddy en Winnie begon met 10-12 en 11-5, waarna er een verwonderlijke 1-11 volgde. De vierde game ging weer naar de Papendrechters, maar uiteindelijk werd het dubbelpunt met 10-12 in het voordeel van Ton en Sebastian beeindigd. Na deze 2-2 tussenstand wonnen Richard en Winnie hun twee volgende persoonlijke duels. Winnie had het wel even moeilijk met Anissa, maar de 5e game wist hij toch met 11-5 af te sluiten. De slotpartij ging tussen Eddy en Sebastian en na 11-7 en 11-5 (2-0 !) kwam de Rotterdammer terug met 11-13 en 10-12. In de 5e game moest Eddy uiteindelijk met 6-11 zijn meerdere erkennen. De 7-3 overwinning voor Papendrecht 1 is welkom in de strijd om behoud in de hoofdklasse. De afstand met FVT is weliswaar vergroot naar 6 punten, maar de andere concurrenten zitten dicht bij elkaar. in de komende 2 wedstrijden kan er nog veel gebeuren, komende vrijdag wacht een treffen tegen het hoger geklasseerde VVV 2 dat theoretisch nog voor de titel kan strijden.

Op de tafel ernaast keken de spelers van team 3 wel wat vreemd op toen Scylla 2 aantrad met uitsluitend zeer getalenteerde jeugdspelers. Omdat er in het competitieprogramma bij de jeugd dit weekend geen wedstrijden gepland waren, konden de jeugdige dispensatiespelers voluit gaan tegen de aanmerkelijk oudere senioren van Papendrecht 3. De totaal van de leeftijden van de Leidse jeugdspelers bij elkaar opgeteld bleef nog onder het aantal jaren dat de Papendrechtse nestor Joop Joosten op zijn conto heeft staan. En het moet gezegd, de zo ervaren Joop verloor toch tamelijk kansloos van zowel Joost van Santen (3 games), van Noah Schutte (4 games) als van Bas van Santen (5 games). Ook de aanzienlijk jongere Guido Houwing zag de ballen om z’n oren vliegen, maar na verlies tegen de beide Van Santens lukte het hem om Noah in 4 games te verschalken. Eerder was het dubbelpunt al naar de jeugdige bezoekers gegaan, ook met Dinh Dao aan zijn zijde kon Guido het aanvalsgeweld niet bezweren. Papendrecht 3 dreigde met de grond te worden gelijk gemaakt, maar toen demonstreerde Dinh dat hij in zijn debuutjaar bij de TTV Papendrecht terecht was ingedeeld in dit 2e klasseteam en het vertrouwen in hem werd niet beschaamd. In zijn eentje overwon Dinh alle Leidenaren en tegen alle drie de spelers klaarde hij dit klusje in 4 games. Al met al prijkte er uiteindelijk wel een 4-6 nederlaag op het wedstrijdformulier en is de concurrent voor de titel, Salamanders 4, inmiddels wel tot op 2 punten genaderd en de volgende (thuis)wedstrijd voor Papendrecht 3 a.s. vrijdag is juist tegen deze directe concurrent. Het gaat dus zinderen vrijdagavond in de Kooy.

Overigens staat Papendrecht 11 op de nominatie om kampioen te worden in de 7e klasse A. Er vanuit gaande dat de ene concurrent Alblasserdam 8 dinsdagavond met 10-0 wint van Merwestad 6 (eerder werd het 5-5), dan zal Papendrecht 11 op dezelfde avond zelf de andere concurrent DFC 4 met minimaal 5-5 moeten bevechten. Supporters zijn dus ook dinsdagavond welkom in de Kooy, de koffie is vers en de bloemen liggen klaar.