Gijs Ton overleden
15 aug

Gijs Ton 1936 - 2023
Gisteren zijn wij geïnformeerd over het overlijden van Gijs Ton, al vanaf de eerste jaren van ons bestaan een gewaardeerd lid van de TTV Papendrecht.

Jarenlang heeft Gijs competitie gespeeld en daarbij liet hij zich niet de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van het tafeltennisbatje en alle nieuwe varianten van het rubber opdringen. Nee, Gijs speelde gewoon jaar in jaar uit op hoog niveau met zijn "houten plankje" tot het verdriet van menige tegenstander die daar niet tegenop gewassen bleek.

Vele jaren was Gijs een gewaardeerd lid van ons bestuur, waarbij hij tijdens de periode van voormalig voorzitter Jan van Dalen vaak noodgedwongen zeer zwijgzaam aanwezig was, dit meestal bij gebrek aan voldoende lucht.

Naast het tafeltennissen was Gijs een fervent klaverjasser die het een uitdaging vond om, wanneer maar enigszins mogelijk, de laatste slag de troefboer op tafel te deponeren. Nu nog steeds wordt aan hem gedacht wanneer zo'n staaltje van lef wordt nageaapt.

De crematie zal in besloten krijg plaatsvinden. Op verzoek van de familie worden er maximaal 3 tafeltennisvrienden afgevaardigd om de dienst bij te wonen, dit zijn voorzitter Niek van Westen, penningmeester Patrick van Vooren en voormalig teamlid van Gijs, André Voskuijl.

De rouwkaart van Gijs is te lezen elders op deze website in de rubriek "En dan dit", of klik hier.