Jeugdselectie verovert koppositie in 3e klasse A
10 feb
2020

Mede omdat koploper DHC 1 met een dikke 9-1 verloor van VVV 2 in Leidschendam leidt de jeugd van Papendrecht 1 nu in de 3e klasse A.

De jeugdselectie reisde naar Wateringen voor een lastig treffen tegen Salamanders 3. Alleen de openingspartij van Daan Krijgsman tegen Jari Collignon werd in 3 games gespeeld en dan nog met minimaal verschil: 10-12, 8-11 en 9-11, dus 0-1 voor Papendrecht 1. Alle volgende partijen werden vervolgens beëindigd na 4 of 5 games. Alle Papendrechters wonnen 2 duels, Yannick Peters en Arfan Mahmud na 13 games, Daan deed dat een game minder. Het dubbel, wederom in 5-en, werd gespeeld door Daan en Yannick en werd uiterst nipt verloren: 10-12, 11-3, 7-11, 11-5 en 16-14. Maar door deze 4-6 zege en de verrassing in Leidschendam staat Papendrecht 1 nu wel als koploper op de ranglijst.

Papendrecht 2 moest zaterdagmorgen diep het hoofd buigen voor de selectie van Sliedrecht Sport. Het was Ruben Helder die het éne puntje voor de eer mee naar huis wist te brengen, Bram Korevaar en Joas de Keizer bleven met lege handen en ook het Papendrechtse dubbel was een vergeefse poging in deze 4e klasse A. Ergo: 9-1 verlies.

Het duo-team Papendrecht 3 kwam in Hazerswoude-dorp tegen Avanti 4 niet verder dan een 4-1 nederlaag. Nanoek Heijkamp begon matig (11-3) tegen Bianca Ligtvoet, maar verbeterde sterk met tweemaal 11-9, desondanks 1-0. Jonathan Kamerling begon eveneens niet sterk tegen Eva Klerks (11-3) maar ook hij ging daarna beter spelen: 9-11, 5-11 en 8-11, tussenstand 1-1. Helaas trok het gastteam daarna de resterende 3 punten naar zich toe, zodat de eindstand 4-1 werd.