Dubbelkampioenschappen jeugd

Een verslagje van organisator Annika Mars

Vorige week donderdag stonden de dubbelkampioenschappen jeugd 2019 op de agenda. Er waren totaal 8 dubbels die deze avond meededen.

Poule A
Lisanna Borsje + Roberto den Hertog
Jonathan Kamerling + Daan Krijgsman
Thijs van Kapel + Joas de Keizer
Bram Korevaar + Henri Kamerling

Poule B
Nanoek Heijkamp + Colin Lodder
Arfan Mahmud + Dirk Imanse
Ruben Helder + Jesse Hooglander
Joshua Koers + Thiemo Ritchi

Arfan zou eerst met Luuk Krijgsman dubbelen, maar die was helaas niet aanwezig. Gelukkig was Dirk deze avond onze held en kwam zo snel als hij kon om te dubbelen met Arfan.

Omdat de spelers van team 1 deze avond dubbelden met de andere teamspelers, was het een erg spannende avond, omdat iedereen nu aan elkaar gewaagd was.

In poule A kwamen zelfs 3 teams op het zelfde puntenaantal. Hierdoor was het voor mij even tellen. Gelukkig waren er een paar die ook mee telden en ook op de zelfde eindstand uitkwamen.

De nr 1 en 2 uit de poule zouden doorgaan naar de hoofdronde de andere teams speelde ook nog een wedstrijd door voor de eindplaatsing en ook zodat ze nog even een wedstrijd hadden en niet gelijk aan de kant zaten.

7/8 plaats
Bram + Henri vs. Joshua + Thiemo (11-2, 11-1)
5/6 plaats
Thijs + Joas vs. Nanoek + Colin (7-11, 11-7, 9-11)

De halve finale werd gespeeld door
Jonathan + Daan vs. Ruben + Jesse (11-13, 9-11)
Lisanna + Roberto vs. Arfan + Dirk (7-11, 8-11)

3/4 plek
Jonathan + Daan vs. Lisanna + Roberto (10-12, 11-5, 8-11)

Ruben + Jesse vs. Arfan + Dirk (6-11, 9-11)

Eindstand
8e Jonathan + Thiemo
7e Bram + Henri
6e Thijs + Joas
5e Colin + Nanoek
4e Jonathan + Daan
3e Lisanna + Roberto
2e Ruben + Jesse
1e en dubbelkampioenen 2019 jeugd: Arfan Mahmud + Dirk Imanse

De wisselbeker kon helaas niet worden overhandigd. Vorig jaar wonnen Roberto den Hertog en Daan Krijgsman, maar Daan verzuimde helaas de beker mee te nemen. (Het is een WISSELbeker Daan !)

Het was een geslaagde avond met spannende wedstrijden en vooral heel veel gezelligheid. En er zijn 20 foto's gemaakt tijdens dit toernooi, zie de rubriek "Foto's" op deze site, of klik hier

Waarschijnlijk hadden de kids ook thuis wel last van hun buik, want de chips was in een record tijd op.

Gefeliciteeerd iedereen met z’n prijs en op naar het volgende gezellige toernooi, het slotevenement voor het seizoen 2018/2019: op 12 juli a.s. mixed-teams van jeugd en senioren bij het Vriendschapstoernooi.

Sportieve groet,
Annika