Lieron Viveen prolongeert titel van clubkampioen
14 dec
2018

De hoogste licentiespelers van de TTV Papendrecht, variërend van hoofdklasse tot 2e klasse, speelden vandaag om het clubkampioenschap. Opnieuw lukte het Lieron Viveen om de belangrijkste titel bij de senioren te winnen.

Organisator Niek van Westen verdeelde de 12 topspelers in twee poules van 6, waarbij de 2 beste van de poules naar de kruisfinales gingen. Niek regeerde met straffe hand, de zweep ging er nog net niet over, maar hierdoor lukte het om alle wedstrijden binnen de beschikbare tijd te laten spelen.

Poule A
Van Kevin Nugteren werd het een mislukte missie: ondanks dat er viermaal een 4e game aan te pas kwam, hij wist niet eenmaal te zegevieren. Hanno van Sintmaartensdijk wilde wellicht wel beter presteren, maar hield het op één simpele zege op Kevin, die wel gewoon in slechts 3 games werd beslecht en éen zege op Harm Hogendoorn. Onze Jeugdtrainster Annika Mars zag dit toernooi als een prima gelegenheid om eens te trainen tegen zware tegenstanders. Ze haalde het maximale er uit, won van Kevin en Hanno, verloor slechts eenmaal in 3 games en was verder alleen maar lastig voor bijna alle tegenstanders. Op onderling resultaat het Hanno werd zij 4e. Hoofdklasser Eddy van Weelde won weliswaar van alle 3 hiervoor genoemde spelers, maar verloor uiteindelijk van zijn twee teamgenoten die beiden wél naar de kruisfinale mochten. Harm verloor alleen van Hanno en door zijn winst op de nog ongeslagen Lieron Viveen werd Harm poulewinnaar en Lieron 2e.

Poule B
Dirk van Vugt kon zich in deze poule spiegelen aan Kevin Nugteren in de andere poule, ook Dirk bleef met lege handen. Bij de jaarlijke clubkampioenschappen is ook Ruud Schoon altijd paraat. Ongetraind wist Ruud toch in 4-en van Dirk te winnen, verloor hij in 3-en van Dinh Duc Dao, dwong hij driemaal een 4e game af en diende hij pas na 5 games Richard Steenhuisen te feliciteren. Na de eerste 3 partijen in 4, 4 en 5 games stond Dennis den Boer nog op 0 zeges, maar daarna trof hij Dirk en Ruud en kwam hij op 2 zeges en de 4e plaats. Richard Steenhuisen scoorde 3 overwinningen, maar vond zijn Waterloo tegen Dao (in 3 games) en tegen Bas van Oers (10-12 in de 5e game), hetgeen resulteerde in de 3e plaats. Dao en Bas troffen elkaar in de laatste partij en dat werd 10-12, 7-11, 11-5 en 5-11, Bas dus poulewinnaar.

Kruisfinales
Lieron – Bas: 11-8, 11-6, 17-19 en 11-6
Harm – Dao: 9-11, 11-7, 11-7 en 12-10

Om de 3e plaats
Opnieuw troffen Bas en Dao elkaar, maar nu ging het om de beker voor de 3e plaats. Het was duidelijk dat Dao een revanche van de poulewedstrijd wilde, na 6-11 en 10-12 wist Dao de 3e en de 4e game te winnen, maar in de 5e maakte Bas er een eind aan met 6-11.

Finale
Ook hier een reprise van de poulewedstrijd. Nu wilde Lieron revanche, na 11-8 reageerde Harm met 9-11, maar Lieron antwoordde met 11-9 en 11-6.

Eindstand:
3e Bas van Oers
2e Harm Hogendoorn
1e Lieron Viveen en opnieuw clubkampioen bij de hoogste licenties.