De vriendschappelijke strijd
2018

19 mei stond voor de 1e keer het evenement de vriendschappelijke strijd Nieuw-Vennep vs. TTV Papendrecht op de planning. Ditmaal werd het bij TTV Nieuw-Vennep georganiseerd en volgend jaar bij TTV Papendrecht.

(Een verslag van Annika Mars)
Het onderlinge toernooitje is ontstaan omdat de jeugdleden van deze twee clubs erg goed met elkaar omgaan tijdens toernooien.

Het gebeurt helaas steeds vaker dat er tussen de jeugd een onderlinge strijd is en dat ze vooral alleen met hun eigen clubgenoten omgaan. Ook na de jeugdwedstrijd gaan de teams vaak direct naar huis.

Wat wilde wij hier mee bereiken?
We hopen dat meer clubs dit soort toernooitjes gaan organiseren en een goede band met elkaar gaan krijgen en samen gaan werken aan een beter onderling contact tussen de jeugdleden van verschillende clubs.

Het toernooi:
Dit maal werd het toernooi gehouden bij TTV Nieuw-Vennep. Het was dus wel een stukje rijden voor Papendrecht, maar dat vonden de jeugdleden niet zo erg, want ze hadden er heel veel zin in. Er deden totaal 10 jeugdleden van TTV Papendrecht mee en 13 leden van TTV Nieuw-Vennep. Omdat het niveau niet helemaal gelijk lag hadden Alicia en ik (Annika) besloten om 2 poules te maken. Een poule A, klasse landelijk c t/m 3e klasse en een poule B, klasse 5e klasse t/m niet competitie spelende jeugd. Zo speelden de jeugdleden dus ook tegen hun clubgenoten. Alle punten bij elkaar opgeteld kwam je tot een 1e/2e/3e prijs per poule. Maar er was ook een wisselbeker te winnen, hierbij telden alleen de punten van de wedstrijden Nieuw-Vennep tegen Papendrecht, de rest van de wedstrijden werd weggestreept. De club met de meeste gewonnen sets won dan de wisselbeker en mag hem het jaar erna weer verdedigen.

De dag zelf:
Bij aankomst werd iedereen vriendelijk ontvangen door Alicia, Ka Chun en de jeugdleden van Nieuw-Vennep die al aanwezig waren. Na het inspelen ging het toernooi van start.

In de ochtend werden de eerste poule wedstrijdjes gespeeld, om half 1 werden alle tafels aan elkaar geschoven, zo ontstond er één lange tafel waar iedereen gezamenlijk aan zou gaan lunchen. Na de gezellige gezamenlijke lunch ging het toernooi weer door.

Uiteindelijke winnaars
poule A
1e Bart (Nieuw-Vennep)
2e Dennis (Papendrecht)
3e Nils (Nieuw-Vennep)

Poule B
1e Leon (Papendrecht)
2e Roderick (Nieuw-Vennep)
3e Frank (Nieuw-Vennep)

Na die spannende uitreiking werd ook bekend wie de wisselbeker in ontvangst zal nemen. Met een klein verschil van 61 tegen 73 punten werd de winnaar dit jaar TTV Nieuw-Vennep.

Het was mooi om te zien dat Papendrecht hard klapte voor Nieuw-Vennep en hen feliciteerde. De dag werd afgesloten met een bedankje voor de organisatoren Alicia en Ka Chun (TTV Nieuw-Vennep) en Annika (TTV Papendrecht).

En er werd natuurlijk een mooie groepsfoto gemaakt met alle deelnemers.
Alle andere foto's staan elders op deze website in de rubriek "Foto's" of klik op hier.