Jeugd dubbelkampioenschappen 2018
31 mei

(Verslag van organisator Michelle van der Spek)

Donderdag 31 mei was het zover, de dubbelkampioenschappen van de jeugd. Met een inschrijvingsaantal van 9 koppels heb ik besloten om 3 poules van 3 koppels te maken. Iedereen begon in de poulefases met the best of 3, dus 2 gewonnen games.

In de eerste poule waren Colin Lodder en Dirk Imanse ongeslagen gebleven. Yannick Peters en Arfan Mahmud tegen Ruben Helder en Jesse Hooglander werd een spannende pot, na 11-3 voor Yannick en Arfan kwamen Ruben en Jesse terug met 9-11 en 3-11. Hierdoor werden Ruben en Jesse 2e in de poule en Yannick en Arfan 3e.

In de 2e poule waren Ruben Singewald en Dennis van Beek ongeslagen gebleven. Nanoek Heijkamp en Bram Korevaar wonnen in een hele spannende pot net met 2-1 van Lisanna Borsje en Joas de Keizer. Lisanna en Joas wonnen de eerste game met 11-8, hieropvolgend reageerden Nanoek en Bram door met 10-12 en 3-11 te winnen.

In de 3e poule bleven Roberto den Hertog en Daan Krijgsman ongeslagen. Maddy en Lennon Bravenboer maakten het spannend tegen Jonathan en Henri Kamerling. Jonathan en Henri wonnen de eerste game met 8-11, Maddy en Lennon reageerden hierop door 11-6 te winnen, de laatste game was spannend, maar werd met 10-12 gewonnen door de broertjes Kamerling.

Hierna moest de toernooileiding gaan tellen want alle nummers 1 en de beste nummer 2 gingen door naar de finalerondes.

De eerste halve finale werd gespeeld door Colin en Dirk tegen Ruben Singewald en Dennis. Dit was meteen een spannende pot, met 13-15, 11-7, 11-7, 8-11 en 4-11 gingen Ruben Singewald en Dennis door naar de finale en gingen Colin en Dirk naar de troostfinale.

De tweede halve finale werd gespeeld door Roberto en Daan tegen Ruben Helder en Jesse, in 4 games, 11-8, 13-11, 4-11 en 11-7, wisten Roberto en Daan zich te plaatsen voor de finale en gingen Ruben en Jesse naar de troostfinale.

De troostfinale werd dus gespeeld tussen Colin en Dirk tegen Ruben en Jesse en met 5 games werd het een spannende pot, 11-7, 11-6, 9-11, 7-11 en 12-10. Colin & Dirk waren dus 3e geworden! Goede prestatie, ook voor Ruben en Jesse die 4e zijn geworden op het toernooi.

De finale werd gespeeld tussen Roberto en Daan tegen Ruben Singewald en Dennis. Met 11-9, 11-7, 9-11 en 11-7 konden Roberto en Daan zich de nieuwe kampioenen noemen van de dubbelkampioenschappen! Ruben en Dennis waren verdiend 2e geworden.

Iedereen bedankt voor jullie deelname, en jullie hebben allemaal super gespeeld!