Eef Schouten verrassend clubkampioen 5e/6e klassers

vlnr.: Kees, Eef en Jan
Na maandenlang gekampt te hebben met zijn vervelende knieblessure en dealing met de continue ellende rondom zijn keukenverbouwing, leeft Eef Schouten thans in euforie.

Vorige week, tijdens de laatste competitiewedstrijd tegen MTTV 2, lukte het Eef tot verbazing van zijn teamleden Kees van Blitterswijk, Moos Markesteijn en Jan Tillemans, om sinds maanden (jaren?) zowaar een hattrick te spelen.

Terug naar het begin van de avond, organisator Bas Hardenberg in zak en as, want waar was iedereen? Team 10 was compleet op Moos Markesteijn na (“die zal wel weer in het wijkgebouwtje hiernaast aan het klaverjassen zijn”), maar van team 11 ontbraken Herman Erkelens (ondanks bellen niets meer van gehoord) en Ina Wiekart (was zij ondanks haar blessure nu wel of niet opgegeven ?). Zij nog vermeld dat de beste speler van team 11, Kees Jongkind wél ruim op tijd was. Verder bleef Dick van Hoek (zijn 06-nummer was verouderd, nog van zijn voormalige baas) weg, maar kwam gelukkig nog wel (“het was toch op 6 december ?”) En passant kwam Moos om half 9 binnenwandelen ("Oh, is dat vanavond?")

Organisator Bas (groot geworden door klein te blijven) switchte van 2 poules van 5 en 4 naar een 5-kamp, toen weer een 6-kamp en uiteindelijk een 7-kamp, maar dan wel in maximaal 3 games. Jammer dat hij de formulieren voor een 7-kamp niet bij zich had, dus alles moest nog even met pen en papier beschreven worden.

Toen er uiteindelijk het eerste balletje gespeeld werd, liep het wel soepel, je wenste dat je altijd zulke alerte toernooispelers zou hebben, nietwaar Bas ?

Maar toen moest het eindresultaat bepaald worden… De 7e plek was duidelijk voor Kees Jongkind die zijn ene winstpartij beleefde in zijn ontmoeting met Moos. De 6e plek was voor Dick van Hoek wegens zijn winstpartij op Kees J., Moos moest genoegen nemen met de 5e plaats.
De partij waar het om draaide deze avond was de strijd tussen Raymond van der Linden en zijn teammaat Eef Schouten, welke nipt in de 3e game met 13-11 gewonnen werd door Eef. Mede door dit verlies van Raymond ontstond er een probleempje om te bepalen wie 2e, 3e en 4e was geworden.
Ja toernooiorganisator, dan dien je de wedstrijdbriefjes van deze drie spelers en hun onderlinge partijen er bij te pakken. Maar Bas had deze briefjes al in de prullenbak gegooid, dus die moest diep bukken om alles weer tevoorschijn te toveren.
Laten deze 3 spelers nu alle 3 onderling met 2-0 van elkaar verloren/gewonnen te hebben, dus het game-resultaat gaf geen uitsluiting. Dus diende de game-punten van alle 3 de onderlinge duels geteld te worden, (hoofdrekenen is niet Bas zijn sterkste punt) hetgeen er in resulteerde dat Kees van Blitterswijk 2e werd en Jan Tillemans 3e, dat dan weer omdat Jan één puntje meer had gescoord dan Raymond… Nogal wrang, wanneer je beseft dat die 13-11 nederlaag van Raymond tegen Eef in de 3e game allesbepalend was….

Na de prijsuitreiking met uiteraard “We are the champions” voor Eef Schouten, wist de clubkampioen 5e/6e klasse niet hoe snel hij op zijn fiets moest springen om het heugelijke nieuws thuis te vertellen. Gelukkig kon Jan hem buiten van zijn fiets aftrekken om alsnog via de traditionele foto deze historische dag vast te leggen voor Eef zijn nageslacht en voor ons allemaal.
Naar verluidt gaat Eef nu bij RTV Papendrecht een interview met zichzelf houden, we zijn benieuwd.