Roberto den Hertog en Annika Mars winnen Vriendschaptoernooi 2017
16 jun
2017

Traditioneel wordt aan het eind van het voorjaarsseizoen het Vriendschapstoernooi gespeeld. Enkele leden van onze TTV Papendrecht maakten een tijd geleden deel uit van de tafeltennisvereniging Vriendschap in Bleskensgraaf en toen deze club moest worden opgeheven heeft onze TTV hen ingelijfd. Uit het potverteren van hun clubkas is o.a. deze traditie ontstaan, een dubbeltoernooi met een mix van clubjeugd en senioren (ouders of clubleden) met een schitterende wisselbokaal als hoofdprijs.

Dit jaar kwam er weer een grote diversiteit aan spelers achter de tafel, kersverse jeugdleden met een van de ouders, maar ook doorgewinterde oudere en ervaren jeugd waarvan er enkelen zelfs al bij de senioren in de competitie uitkomen. En dit grote verschil is juist een aantrekkelijk aspect, er wordt veel gelachen, maar de betere spelers meten ook hun krachten serieus aan elkaar.

Zoals ook aan de uitgebreide fotorapportage te zien is, kwamen de minder ervaren koppels niet of nauwelijks aan scoren toe, maar het blijft leuk om te zien hoe je vader of moeder probeert het balletje goed te raken, dat valt best wel tegen. Geen prijs gewonnen, wel leuk kunnen spelen.
Maar ook de meer ervaren jeugd met een seniorspeler als partner greep naast de prijzen, Mees Boer met Max Kornet (3e in hun poule) en Michelle v.d. Spek met Dirk Imanse (eveneens 3e) konden niet de finaleronde behalen.

En ook in de strijd om de 3e en 4e plaats moet er uiteindelijk één koppel buiten de prijzen vallen. Het koppel van jeugdlid Thomas van Poelgeest met Patrick van Vooren trof in deze beslissingspartij jeugdselectiespeler Ruben Singewald met Kevin Nugteren als partner. Het verschil in spelniveau was uiterst gering: de 1e game ging met 11-9 naar Thomas en Patrick, Ruben en Kevin antwoordden met 11-6 zodat er een alles bepalende 3e game gespeeld moest worden. Wederom ging het gelijk op, beide koppels kwamen in de dubbele cijfers en nog werden de 2 punten verschil maar niet bereikt. Beide teams kwamen op matchpoint, steeds werd dat weer weggewerkt. Uiteindelijk trokken Ruben en Kevin met 17-15 aan het langste eind, zij de 3e plaats en Thomas en Patrick bleven helaas met lege handen.

Ook de finalewedstrijd werd een spektakelstuk, de toeschouwers zaten op het puntje van de stoel en niemand kon op voorhand een winnaar voorspellen. De jeugdselectiespeler Colin Lodder is de laatste tijd wel behoorlijk gegroeid in zijn spel en zijn seniorenpartner Bas Hardenberg is een meer dan een gemiddelde 3e klasser. Maar aan de andere kant van de tafel staat de ervaren jeugdtrainer Annika Mars die met jeugdspeler Roberto den Hartog (87% in de 5e klasse) toch wel mooi de finale bereikt heeft.

En wederom bleek het verschil minimaal: Colin en Bas wonnen de 1e game met 12-10, maar Roberto en Annika kwamen sterk terug met 11-9, dus ook hier een 3e game. De toeschouwers kwamen aan hun trekken en zij zagen vooral een onstuitbare Roberto die qua doeltreffende scores zijn jeugdtrainer enkele keren overtrof. De winnende 11-8 en het behalen van de 1e prijs werd door Annika Mars dan ook volledig aan Roberto den Hartog toegeschreven.

Met dank aan Simon van Sintmaartensdijk die wederom dit toernooi in goede banen leidde.
Er zijn liefst 100 foto’s (2 x 50) te bewonderen in de rubriek Foto’s op deze site. Of je kan klikken op deze link en op deze link.

Tot de zomervakantie nog een paar keer trainen en dan kijken we uit naar 22 augustus als het najaarsseizoen wordt geopend met een verrassend programma. Een Nieuwsbrief binnenkort zal daar nader op ingaan.