Geslaagd debuut Ruben Singewald bij senioren
23 mrt
2017

Gisterenavond maakte jeugd selectiespeler Ruben Singewald zijn debuut in de seniorencompetitie, uit in Sleeuwijk tegen koploper VCS 1.

Papendrecht 7, dat knokt voor behoud in de 4e klasse, leed een 8-2 nederlaag tegen de ervaren spelers van VCS. Het lukte Ruben, gecoacht door de meegereisde 1e klasser Laurens Langeveld, om de gerenomeerde Jan Verhagen (rating 1120) te verslaan, niet zonder de grootste moeite wist Ruben (rating 590) het belangrijkste laatste punt in de beslissende 5e game te scoren.

De reguliere teamspelers Gladys Jacobson (0x) en Michelle Langeveld (1x) presteerden gisterenavond niet beduidend beter dan Ruben in zijn debuut.
Ruben stapte hiermee in de voetsporen van zijn teamgenoot Colin Lodder die vorig seizoen zijn debuut bij de senioren maakte.

Overigens konden de gastheren van VCS door de 8-2 overwinning  het kampioenschap vieren, al 2 wedstrijden voor het einde van de voorjaarscompetitie. Papendrecht 7 verkeert in de degradatiezone en moet nog tegen de no's 2 en 3.