Papendrecht 1 ontloopt degradatie play-offs na bizarre wedstrijd tegen Taverzo 3
03 apr
2016

De seniorenselectie van de TTV Papendrecht met Colin Balde, Nick van Leeuwarden, Bas van Oers en Lieron Viveen, begon de laatste reguliere poulewedstrijd in de hoofdklasse C met de wetenschap dat er punten gescoord moesten worden, vooral véél punten. Dan zou de degradatiepoule ontlopen worden en zou Papendrecht 1 meespelen in de promotiepoule, een wereld van verschil.

Al met al een moeilijke opdracht, want clubkampioen Lieron Viveen kon geblesseerd slechts noodgedwongen vanaf de kant supporteren en zijn teammaten coachen.
Het werd een bizarre wedstrijd met maar liefst 6 partijen waarbij een beslissende 5e game nodig was, met 2 sets in 4 games én met slechts 2 duels die in 3 games werden beslist. Wonder boven wonder vielen de beslissende punten in alle persoonlijke duels uiteindelijk steeds in het voordeel van de Papendrechters, in heel veel gevallen met het minimale verschil in cijfers. Alleen de dubbelpartij van Colin en Nick ging naar de bezoekers uit Zoetermeer, ook nu weer na een zinderende 11-8, 8-11, 11-9, 10-12 en 10-12.

Man of the match werd Bas van Oers van wie niemand had voorspeld dat ook hij onder de druk van deze avond een hattrick kon laten noteren.

Het wedstrijdschema voor de promotiepoule staat inmiddels op de competitiesite van team 1 en op de agenda.