Colin Lodder Clubkampioen 2015 bij de jeugd

v.l.n.r.: Colin, Menno, Arne en Ruben
Tussen het wapengekletter van de senioren heeft ook de jeugd haar clubkampioenschappen afgewerkt, vandaag gingen 10 jeugdleden de strijd met elkaar aan.
Er werd gespeeld met handicap in 2 poules van 5. De nummers 1 en 2 van iedere poule zouden in de kruisfinale spelen om de prijzen.

Opvallend deze keer was het leeftijdsverschil tussen de jongste en oudste deelnemer. Het verschil bedroeg 10 jaar. Dit jaar had Jesse Hooglander zich opgegeven. Lid vanaf januari 2015, toen nog 7, en vanaf zijn lidmaatschap staat hij te trappelen om wedstrijden om het “echie” te spelen. Hoewel hij ontzettend zijn best deed moest hij in de poulefase, met 4 verloren wedstrijden, genoegen nemen met een 5e plaats.
Ook in de andere poule wist Gideon van Veen met 4 verloren partijen de 5e plaats op te eisen. Na ruim 1 ½ uur spelen waren de voorrondes afgelopen. De deelnemers hadden met veel inzet gestreden en in beide poules wisten de deelnemers het de wedstrijdleiding makkelijk te maken. De eindstand werd bepaald door resp. 4, 3, 2, 1, en 0 gewonnen partijen.
De deelnemers die buiten de boot vielen wil ik bedanken voor hun inzet en aanwezigheid, want immers zonder verliezers geen winnaars: Lennard van Hal, Gideon van Veen, Robin de Korver, Jesse Hooglander, Thomas Akerboom en Dirk Imanse.

Kruisfinales
Menno Nugteren tegen Ruben Singewald en Colin Lodder tegen Arne Spiering troffen elkaar in de kruisfinale. Menno en Ruben waren tegen elkaar opgewassen. In 4 sets werd het telkens 11-8. Echter, het was Menno die aan het langste eind trok. In de andere kruisfinale was het de kampioen van vorig jaar, Arne, die het opnam tegen Colin. Dit werd een enerverende 5 setter waarin voor elke punt werd gestreden, De wedstrijd duurde bij 30 minuten. Met setstanden van 9-11, 8-11, 11-5, 13-11 en 11-9 was het Colin die de finale mocht gaan spelen.

Halve finale
De strijd om de 3e en 4e plaats ging tussen Ruben en Arne. Hoewel Ruben in de 1e game nog enige hoop mocht koesteren op de overwinning, hij won de game met 16-14, gingen de volgende 3 games verloren met resp. 4-11, 7-11 en 9-11. Arne ging dus aan de haal met de 3e prijs en Ruben werd 4e.

Finale
De finale ging tussen Menno en Colin. Vooraf werd er uit het publiek tegen Menno geroepen dat hij moest opschieten omdat het anders zo laat zou worden. Hij gaf hier gehoor aan. In 3 sets met dezelfde standen wist Colin gedecideerd te winnen, 6-11, 6-11 en 6-11.
Uiteraard is Colin Lodder als nieuwe clubkampioen bij de jeugd ook voor 1 jaar de trotse bezitter van de wisselbokaal.

De prijzen werden uitgereikt door de oud-jeugdvoorzitter Rob van den Bos.
Jongelui, nogmaals bedankt voor jullie inzet en op naar de clubkampioenschappen dubbels op donderdag 18 juni a.s. en het Vriendschapstoernooi op vrijdag 26 juli. De inschrijflijsten hangen in de hal boven de kapstok.

Namens de jeugdcommissie Simon van Sintmaartensdijk.