Geslaagd scholierentoernooi 2014
22 okt
2014

Ook dit jaar hebben wij op de woensdag van de herfstvakantie het jaarlijks scholierentoernooi georganiseerd. De deelname was aanmerkelijk minder dan we gewend zijn, dat was voornamelijk te wijten aan een andere manier van inschrijven. Vanaf dit jaar moesten de ouders hun kinderen digitaal aanmelden i.p.v. het vertrouwde briefje meegeven naar school. Niet zo goed bedacht door de Gemeente Papendrecht, helaas....
Hoewel de inschrijving dus wat tegenviel, 5 meisjes en 16 jongens, werd het toch een geslaagd toernooi.

De dagen voor het toernooi werd de organisatie overstelpt door af- en aanmeldingen. Dus de avond voor het toernooi voor de 3e maal een poule indeling gemaakt. En wat bleek bij controle of iedereen aanwezig was, 2 mensen hadden verstek laten gaan zonder iets te melden. Ook dit werd gedecideerd opgepakt door de organisatie. Met het grootste gemak werd voor de meisjes een poule van 4 en voor de jongens 3 poules van 5 personen op het papier gezet.
Na enige uitleg over de spelregels werd er om 10.10 uur gestart met de wedstrijden.

Meisjes
De 4 dames speelden om 3 gewonnen sets per wedstrijd. Ze moesten het allemaal een keer tegen elkaar opnemen. Brooklijn Vroegh begon tegen Jasmijn Steevensz, twee dames uit groep 7. Hoewel het onderling verschil klein was, trok Jasmijn in 4 sets aan het langste eind. De benjamin van het gezelschap, Danisna Schipper uit groep 5, startte tegen Romy van Reede uit groep 8. Dasisna haalde alles uit de kast maar verloor toch in 3 sets. In de 2e ronde wist Danisna in 4 sets van Brooklijn te winnen. Romy speelde geconcentreerd door en won ook haar 2e partij in 3 sets van Romij.

In de 3e ronde hing een sensatie in de lucht. Zou de jongste van het stel ook haar 2e wedstrijd winnen. Helaas ging zij in 3 sets, 6-11/9-11/9-11, ten onder tegen Jasmijn. Romij zette haar reeks met overwinnen door en won in 3 sets van Brooklijn en werd dus ongeslagen kampioen.
De uitslag: (op de foto van links naar rechts)
1e Romij van Reede  Anne Frank
2e Jasmijn Steevensz  De viermaster
3e Danisna Schipper  De Viermaster
4e  Brooklijn Vroegh  Anne Frank

Jongens
Gelijktijdig met de meisjes startte de jongens op 3 tafels hun wedstrijden. Vanaf het begin werd er fel gestreden. Immers alleen de 1e plaats in de poule gaf toegang tot de prijzen. De jongens diende per wedstrijd 2 sets te winnen. In de voorronde speelde iedereen dus 4 wedstrijden. Na bijna 90 minuten strijd kwamen 3 jongens ongeschonden hun poule wedstrijden door. Bjorn Kraaijenbrink en Lukas Maskell wisten zonder setverlies door te dringen tot de laatste 3. Dirk Imanse noteerde 1 set verlies in de boeken.

In de finale streden deze jongens om de prijzen. Lukas en Dirk trapten af. Dirk won afgetekend in 2 set. (5-11/5-11) De 2e wedstrijd tussen Geert en Lukas, werd in 2 sets gewonnen door Lukas (6-11/9-11).

De 3e wedstrijd zou dus uitmaken wie met welke prijs naar huis zou gaan. Ook deze wedstrijd werd in 2 sets beslist in het voordeel van Dirk. Geert verloor met 11-1/11-7.

Na bijna 2 uur strijd werden de prijzen verdeeld.
1e Dirk  Imanse  Augustinus (foto midden)
2e Lukas Maskell  ’t Kofschip De Wielen (foto links)
3e Geert Vink  Oranje Nassau (foto rechts)

Ik wil alle deelnemers bedanken voor een gezellige ochtend en uiteraard ook een dank aan de tellers.

Namens de jeugdcommissie
Simon van Sintmaartensdijk.