Het gaat goed in de competitie
19 okt
2014

Halverwege het najaarsseizoen slaat de balans voor de competitie spelende leden naar de positieve kant uit. Als de resultaten zich in dezelfde richting voorzetten dan kunnen aan het eind van het seizoen weer diverse boeketjes bloemen uitgedeeld worden en voor een heleboel jeugdleden een persoonlijke medaille.

We lopen de teams even langs:

Seniorenselectie
Doelstelling is handhaving van de hoofdklasse. Na de twee komende wedstrijden wordt de streep getrokken voor de play-offs promotie/degradatie, het streven is dan om –net zoals nu het geval is- boven de streep te staan. Mocht de thuiswedstrijd tegen Shot een sleutelwedstrijd worden, dan kan alle support op 31 oktober a.s. een extra steuntje betekenen. Over alle wedstrijden heeft Harm trouw verslag gedaan, zie de competitiesite van Papendrecht 1.

Seniorenteam 2

Thans stevige middenmoter in de 1e klasse C. De wedstrijd tegen Avanti viel tegen mede waardoor de afstand op de koploper tamelijk groot is. Lieron scoort goed (3 hattricks), daarentegen komt Bas maar moeizaam op gang. Verstandig dat hij het dubbelen aan Colin en Lieron overlaat.

Seniorenteam 3
Voor de promovendus van vorig seizoen blijkt de 1e klasse een te groot verschil. Hopelijk valt er in de 2e helft meer eer te behalen, vooralsnog wordt terugkeer naar de 2e klasse ingeboekt.

Seniorenteam 4
Samen met Taverzo koploper en een promotie is niet ondenkbaar. Laurens blijkt de laatste weken beter op stoom al liet hij dat juist tegen Taverzo niet blijken. Als de nood hoog wordt kan wellicht Nathalie de doorslaggevende puntjes smashen ? (Maar eerst nog een teamfoto voor de competitiepagina !!)

Seniorenteam 5
In hun poule is het reuze spannend, de details beschrijft Piet wekelijks op hun competitiesite. Nu nog in de middenmoot met slechts 3 punten van de koploper, maar het blijft nodig om steeds maximaal te scoren om in ieder geval uit de degradatiezone te blijven, behalve Sliedrecht zitten alle teams elkaar op de lip.

Seniorenteam 6
Samen met team 7 in dezelfde 3e klasse poule nabij de degradatiezone. Adino en Niek moeten het team dragen, maar beiden scoorden nog slechts eenmaal een hattrick. Drago lijkt het hogere niveau aan te kunnen, Ron heeft nog niet kunnen scoren. Het dubbel is hopeloos ! Waren ze wel gewonnen, dan hadden jullie nu 2e gestaan. Ergo: trainen dat dubbel !

Seniorenteam 7
Benieuwd hoe de 2e onderlinge ontmoeting a.s. dinsdag afloopt. Houden ze elkaar opnieuw in evenwicht waardoor het degradatiespook in beeld blijft ? Misschien staat André op en gaat vanaf nu zijn jarenlange ervaring de doorslag geven ?

Annika
Seniorenteam 8
HTV is een brug te ver, maar van de andere tegenstanders moeten toch meer punten af te snoepen zijn ? Gladys en Raymond -zonder nauwelijks training- kunnen het nog steeds bolwerken, Annika blijkt een welkome aanvulling, zij laat de herinnering aan Bas verbleken. De onvoorspelbare Max moet meer punten verzamelen. Degradatie moet hier te voorkomen zijn.

Seniorenteam 9
Dat wordt opnieuw het heen-en-weer bootje, na het kampioenschap 5e klasse dreigt nu weer degradatie. Maar misschien geven de returns tegen MTTV en VCS, allebei thuis, nog hoop ?

Seniorenteam 10
Prima op weg naar het kampioenschap, laten de heren het in de laatste wedstrijd van deze seizoenshelft afweten. Met name onze voorzitter, hij verloor toen én 2 partijen én zijn 100% status én de koppositie. Waren er vrouwen in de zaal ? Nu verder geen punten meer laten liggen en gewoon kampioen worden ! Johan schrijft wekelijks een teamverslag, prima Johan !

Seniorenteam 11
Gepromoveerd uit de 6e klasse heeft dit team het een klasse hoger onverwacht toch weer moeilijk. Het verschil met de tegenstanders is nu al zo groot dat degradatie onvermijdelijk lijkt. De uitgestelde wedstrijd en enkele returns (o.a. tegen Dordrecht) zouden nog verschil kunnen maken.

Seniorenteam 12
Wederom een potentiële kampioen voor de TTV Papendrecht. Michelle doet het goed bij haar debuut bij de senioren. Gorkum en VCS blijven geduchte tegenstanders, het herstel van Richard moet het verschil gaan maken !

Jeugdselectie
Dat ziet er heel goed uit, al 8 punten verschil met de naaste concurrent. Jammer dat de inhaalwedstrijd tegen Alexandria “slechts” een gelijkspel werd. Als jullie kampioen worden hebben we weer wat te vieren bij de jeugd. Wie schrijft er eens een wedstrijdverslag ? Inzenden naar ons e-mail adres.

Jeugdteam 2
Dit team is eveneens koploper en staat liefst 9 punten voor. Al negen maal werd een hattrick geregistreerd. Nog wat extra puntjes met gewonnen dubbels en ook jullie delen mee in de feestvreugde aan het eind van het seizoen.

Jeugdteam 3
Spannend, het gaat tussen jullie en Taveri. Van deze concurrent wonnen jullie met 3-7, dus elders laten jullie nog punten liggen. Het verschil is miniem, dus presteren geblazen !

Jeugdteam 4
Deze pupillen lijken in een sterke poule te zitten. Mede omdat de teamindeling niet optimaal was, was de competitiestart ook niet ideaal. Maar jullie zijn starters en leren er elke week weer bij, dankzij Bas Bisschop, dus niet getreurd. Alle topspelers zijn ooit begonnen zoals jullie nu.

Jeugdteam 5
Dat je als pupillenteam koploper bent in je poule is iets om alleen maar van te dromen. Kijken of jullie het volhouden, een kampioenschap zou helemaal geweldig zijn. Maar of jij die 100% dan nog hebt Mees ?