Laurens Langeveld 1e bij ELAR Meerkerk
18 okt

(Verslag van het ELAR toernooi bij MTTV Meerkerk door Jacqueline v.d. Spek)

Vanmorgen rond een uurtje of half 10 begonnen Raymond v.d. Linden, Drago Bikarevic en Laurens Langeveld aan een avontuur waarvan wij niet wisten waar die ging eindigen.
Laurens was ingedeeld in klasse 1 en Raymond en Drago in klasse 2. De eerste wedstrijd won Laurens vrij eenvoudig van een 1e klasser: 3-0.
Drago speelde zijn 1e wedstrijd ook een goede pot en won gedecideerd zijn wedstrijd, Raymond ging de 1e wedstrijd met 3-0 onderuit maar kansloos was hij zeker niet. Wedstrijd 2 en 3 wonnen Drago en Laurens ook zeer knap na terugvechten vanuit een achterstand. Laurens stond vandaag maar liefst 4 maal!! met 2-0 achter en 4 maal wist hij zich te herstellen en alsnog te winnen met 3-2!.
Ondertussen speelde Drago ook rustig zijn potjes en ging ook verder met waar hij gebleven was: WINNEN!!. Raymond echter bleef helaas met lege handen en hij kon helaas nog geen vuist maken.
Na 5 wedstrijden stonden Drago en Laurens allebei nog op 5 punten: de maximale score. In de 6e wedstrijd speelde Laurens tegen Wim Bloemer, een angstgegner van hem en ditmaal met stug blokken ging Wim met 11-4 11-5 11-7 naar huis toe. Drago speelde ondertussen tegen een junior van Tavernie, Zij speelde zo degelijk dat ze Drago versloeg in 5 sets.
De laatste wedstrijden wonnen Laurens en Drago allebei waardoor Laurens ongeslagen naar de 1/2e finale was gegaan en Drago met 1 verliespartij als 2e in zijn poule ook naar de finaleronde mocht. In de finaleronde speelde Drago tegen een goede jongen van Trefpunt. Na een zenuwslopende wedstrijd verloor Drago in 5 sets van de jongeling, helaas geen beker maar wel met een voldaan gevoel richting huis.
Op de andere tafel speelde Laurens tegen een chinees van Docos (Kento). Laurens stond wederom 2-0 achter in games, waarna hij zich opnieuw oprichtte en toch de partij met 3-2 naar zich toe wist te trekken. In de finale speelde Laurens tegen Stefan van TTV Dordrecht, een heuse derby, ook ditmaal moest er een 5e set aan te pas komen. Laurens pakte de 5e set met 11-7 waardoor hij 1e is geworden in klasse 1!.
Een ultieme revanche voor mijn slecht gelopen 1e helft van het seizoen”, aldus Laurens!