Jeugd heeft goede competitiestart
14 sep
2014

In de eerste competitiewedstrijd van de najaarscompetitie speelden alle jeugdteams zaterdagmiddag een uitwedstrijd.

De jeugdselectie begon goed door in Gouda Vriendenschaar 4 met een dikke 2-8 zege af te troeven. Robin de Korver en Vincent Kalkman speelden een heuse hattrick, Colin Lodder begon met een 5-games zege op Leon van Oldenborgh maar diende daarna Walter Luimes (5 games) en  Paula Clemens (na 4 games) te feliciteren. Robin en Colin speelden een prima dubbel  (6-11, 4-11 en 8-11).

Het 2e jeugdteam toog naar Maassluis waar TOG 4 een dik pak op de broek kreeg. Gideon van Veen en Menno Nugteren speelden elk éénmaal een 5e game en het dubbel van beiden ging in vieren, maar verder werden alle sets in 3 games beslist. Dus Arne Spiering won al zijn 9 games. Met deze 0-10 zijn ze met 3 punten voorsprong koploper in 4B.

Papendrecht 3 presteerde minstens zo goed als teams 1 en 2. De jeugdselectie van Serve ’71 werd in Hendrik-Ido-Ambacht met 1-9 verslagen. Lennard van Hal, Ruben Singewald en Jesse Spiering bleven alle drie in hun persoonlijke duels ongeslagen, alleen het dubbel van Lennard en Ruben moest met 11-7 in de 5e game gelaten worden aan Tim Hoogvliet en Dennis Toet. Ondanks de mooie uitslag is het team nu 2e met 1 punt achterstand op Taveri 2.

Mede door Nander Kroon bleef de 6-4 nederlaag van team 4 in het verre Hazerswoude-Dorp tegen Avanti 4 te overzien. De openingspartij van Justin Buijs tegen Wesley Hassefras werd in 4 games gewonnen door onze Papendrechter, die daarna in Martijn van de Velde en Mike Dijkshoorn zijn meerdere moest erkennen . Nander presteerde het om zich driemaal te laten feliciteren en hij deed dat in resp. 5, 4 en drie games. Matej Petrovic werd kort voor deze wedstrijd verplaatst van team 5 naar team 4 door het teleurstellende afzeggen van een van de teamspelers. Zijn dubbel met Nander ging in 4 games naar de gastheren en in zijn persoonlijke duels beet hij driemaal in het stof, de partijen tegen Wesley en Mike werden echter met minimaal verschil verloren.

Slechts met 2 man reisde Papendrecht 5 naar Hendrik-Ido-Ambacht. Door een misverstand reisde  Mark Quist niet mee. Ondanks deze handicap werd Serve ’71 3 met 4-6 verschalkt door een hattrick van Mees Boer en 2 zeges van Thomas Akerboom (Tessa Benschop staat nu in Thomas’ zijn boekje). Mees en Thomas wonnen in 4 games het dubbel.