Papendrecht 10 kampioen in de 5e klasse B
08 apr

v.l.n.r.: Jan, Kees, Ron en Kitty
In de wetenschap dat de uitwedstrijd tegen Sliedrecht 6 maar moeizaam met 3-7 werd gewonnen, waren de spelers van Papendrecht 10 gemotiveerd genoeg om de uitdaging: het kampioenschap in een thuiswwedstrijd te behalen, aan te gaan.

Ron Keereweer, uit goed voor een hattrick, begon de wedstrijd tegen Bas Oosterom, geen slechte speler, maar voor de linkshandige Ron niet echt een probleem, in 3 games werd het 1-0.
Als verrassend element hadden de bezoekers Pascal van Hoek opgesteld. Pascal had maanden niet gespeeld vanwege een gebroken pols. Pascal presenteerde zich sterk door in 4 games Kitty Devilee te verschalken, 1-1.

Als derde speler speelde Kees van Blitterswijk, voor het eerst sinds de jaren '60 met een nieuw batje (jawel, u leest het goed) en Kees mocht zich opwarmen tegen de zwakste speelster van Sliedrecht, Tineke Boogerd. Een echte opwarmer, want Kees won gemakkelijk in 3 games. Dat gaf zelfvertrouwen voor zijn volgende 2 sterkere tegenstanders.

Het dubbel van Kitty en Ron, waarvan Kitty te voren hoog opgaf, werd inderdaad winnend afgesloten, en daar waren maar 3 games voor nodig. Tussenstand 3-1.
Na de pauze moest Kitty tegen de 2e gevreesde tegenstander: Bas. Met name de 1e game was opvallend: na een paar net-/randballen stond Bas 3-6 voor en even later 7-9. Op dat moment speelde Bas eerst 2 foute services en daarna 2 foutslagen, zodat de 1e game voor Kitty kwam. Na deze opsteker verloor ze de 2e game toch nog met 6-11, maar met 2 nipte winstgames (11-9 en 15-13) had ze haar revanche op Bas en werd het 4-1.
Al deze verrichtingen werden vanaf de bank met tevredenheid gevolgd door de 4e teamspeler Jan Tillemans en de onverwachte winst van Kitty betekende dat Ron het kampioenschap voor team 10 kon veiligstellen. Ook tegenstander Tineke kreeg wederom geen enkele vat op Ron's van links draaiende ballen, dus na deze partij kwam voorzitter Jan van Dalen de verdiende bloemen uitreiken.
Na deze interruptie bleek Pascal niet bestand tegen het spel van Kees en had Kitty opnieuw geen moeite met Tineke, ook deze partij duurde slechts 3 games.
De slotpartij van Kees was tegen Bas, uit had Kees kansloos verloren, hoe zou het nu verlopen met zijn nieuwe batje ? Wel: goed, zij het wel moeizaam: 11-9, 11-9 en 15-13. Dat batje gaat Kees koesteren, dat kan nog zeker 25 jaar mee !
Ron mocht de eindstand op 9-1 bepalen door dit keer Pascal, wederom in 3 games, te verschalken (11-9, 11-6 en 11-9).
Met de 9-1 eindstand werd het kampioenschap in de kantine uiteraard nog even onderstreept met bloemen van sponsor Bamboe.