Seniorenselectie kampioen hoofdklasse A
13 apr

Colin Baldé
Eerder dan verwacht is de seniorenselectie van de TTV Papendrecht te gepromoveerd naar de landelijke 3e divisie. Met een dikke 9-1 zege vrijdagavond thuis in de Kooij tegen Pecos 5 uit Oegstgeest weet Papendrecht 1 dat het team door de concurrenten in de hoofdklasse A niet meer is in te halen.

Eddy van Weelde begon de openingspartij met een gedecideerde 3-games overwinning op Job de Kruijf. Winnie van Rooij had het daarna best lastig tegen Jurgen Massink, maar met 11-7, 15-13, 10-12 en 13-11 was het verschil in punten weliswaar nipt, maar ging het punt naar de thuisploeg. De eerste partij van Colin Baldé eindigde met 11-5, 11-3 en 11-7 overtuigend in het nadeel van Michel van den Oord. Voor het dubbel van Eddy en Colin tegen Job en Michel was weliswaar een beslissende vijfde game nodig, maar ook deze partij ging naar de gastheren (4-0). De Papendrechtse selectiespelers wonnen vervolgens ook hun tweede wedstrijd (7-0) waarna Michel eindelijk voor een tegenpuntje zorgde door Winnie in 4 games te overwinnen, de bizarre cijfers: 11-3, 11-13, 11-13 en 2-11 in het voordeel van Pecos 5 (7-1). Colin en Eddie vonden dit ene puntje voor de eer wel genoeg en completeerden hierna hun hattrick. De 9-1 overwinning bleek precies genoeg om het slotakkoord, de uitwedstrijd vrijdagavond in Hardinxveld-Giessendam tegen Drivers 2 tot een formaliteit te kunnen bestempelen.

Jeremy en Lieron
Na de euforie van vorige week belandde de jeugdselectie zaterdagmiddag, eveneens thuis in de Kooij, weer met beide benen op aarde. Tegenstander was het op de 4e plaats geklasseerde Red Stars 2 uit Venray. Zoals het hoort waren de Limburgse bezoekers geenszins van plan om het de Papendrechtse koplopers in de landelijke C-klasse erg gemakkelijk te maken. Weliswaar begon Lieron Viveen met een 3-games overwinning op Niels Vervoort, maar vervolgens zagen zowel Jeremy van der Graaff als Joey Maessen hun partij uit handen glippen. Het dubbel van Papendrecht 1, na acht wedstrijden nog ongeslagen, stuitte op de eerste nederlaag. Lieron en Joey zagen na 4-11, 11-6, 11-9 en 10-12 de bepalende vijfde game met 8-11 gaan naar Niels die met Dominique Buijs dubbelde. Tussenstand 1-3. Ook de volgende partij, die tussen Jeremy en Niels, viel in het voordeel van de bezoekers. Met een klein beetje geluk had het resultaat van de game-uitslagen (13-15, 11-5, 12-14, 11-9 en 10-12) anders kunnen uitvallen, maar de tussenstand werd onverbiddelijk 1-4. Zoals het de ‘best man’ betaamt bracht Lieron met een 3 games-zege op Lynn Martens de achterstand terug naar 2-4, maar ondanks de coachende aanwijzingen en support van de bezoekers moest hij toch lijdzaam toezien hoe ook Joey na een nipte 8-11 in een vijfde game de handen van Dominique moest schudden (2-5). Als alles dan niet gaat zoals gepland en gehoopt, is het belangrijk om het hoofd niet te laten hangen en gelukkig realiseerden de Papendrechtse jeugdspelers dat. Jeremy en Joey wisten hun slotpartij winnend af te sluiten waarna het aan Lieron was om er nog een gelijkspel uit te halen. Maar de Limburgse Dominique weigerde zonder strijd te capituleren, het werd 11-9, 8-11, 11-5 en 8-11, dus wederom een 5e game die gelukkig ditmaal wel in het voordeel voor de gastheren eindigde.

Na dit gelijke spel en de 7-3 overwinning van concurrent TVO 1 staat de Papendrechtse jeugdselectie nog slechts één schamel puntje voor op TVO. Op papier zou Papendrecht 1 het in de slotwedstrijd uit tegen rode lantaarndrager Trias 1 het iets minder moeilijk kunnen hebben dan TVO 1 die thuis de no. 3 van de ranglijst, TTVN 3, ontvangt. Maar dat is theorie, ook in de tafeltenniswereld is de bal immers rond….